29 اسفند 1390

نخستین همایش بازار هدف و مدیریت بازار داخلی متمركز اردیبهشت ماه سال 1391

مولف: مدیر سیستم   /  دسته: دسته بندی نشده   /  رتبه دهید:

به گزارش واحد روابط عمومی دبیرخانه نخستین همایش بازار هدف و مدیریت بازار داخلی متمركز ، اردیبهشت ماه سال 1391 با سخنرانی دكتر حامد پادری ثانی در تهران با حضور اساتید دانشگاه و مدیران عالی رتبه دستگاه های دولتی و خصوصی و مدیران صنعت كشور در سالن همایش های برج میلاد برگزار میگردد.

دكتر حامد پادری ثانی در خصوص مبحث همایش بازار هدف اعلام داشتند: یكی از وظایف مدیریت بازار هدف، برآورد تقاضای موجود است. مدیران فروش و بازاریابی ایران باید درباره سطوح مختلف بازار ، همچون بازار بالقوه ، بازار در دسترس ، بازار در دسترس واجد شرایط ، بازار هدف و بازار تسخیر شده آگاهی داشته باشد.  

مدیران بازاریابی در ایفای نقش خود به اندازه گیری میزان تقاضای فعلی و آتی بازار نیازمندند. بازار به عنوان مجموعه ای از مصرف كنندگان بالقوه و واقعی یك كالا تعریف شده است. در یك بازار ، مصرف كنندگان به كالا علاقه مندند ، صاحب درآمدند و به كالا نیز دسترسی دارند . مدیران فروش و بازاریابی ایران باید درباره سطوح مختلف بازار ، همچون بازار بالقوه ، بازار در دسترس ، بازار در دسترس واجد شرایط ، بازار هدف و بازار تسخیر شده آگاهی داشته باشد.

مدیران فروش و بازاریابی ایران برای برآورد فروش آینده، یك سازمان و یا شركت می توانند از یك یا تركیبی از چند روش پیش بینی فروش استفاده كند. این روش ها بر اساس الگوی فازی CZK پاسخ به این سوالات متفاوت اند: مصرف كنندگان چه می گویند، چه می كنند یا چه كرده اند؟ برای بررسی این كه مردم چه می گویند از روش های بررسی قصد خریدار، تركیب نظرات فروشندگان و نظریه كارشناسی باید استفاده كنند. برای دست یافتن به اینكه مردم چه می كنند از آزمون های بازار استفاده می شود و برای دست یافتن به این كه مردم چه كرده اند، باید به روش های تحلیل سری های زمانی، شاخص های راهنما و تجزیه و تحلیل آماری مدیریت بازار و مدیریت تقاضا روی آورد. انتخاب بهترین روش بستگی دارد به هدف شركت از پیش بینی، نوع كالا و موجود بودن اطلاعات و میزان اطمینان به آن ها از لحاظ فروش و یازار سازی و بازار داری دارد.

دكتر حامد پادری ثانی در ادامه سخنان خود در مورد مباحث این همایش اعلام داشتند : مباحث این همایش كه در اصل اهداف همایش است به 10 بخش تبدیل می شود كه عبارتند از :

1-    چگونگی ایجتد بازار هدف 

2-    پیش بینی تقاضای آینده

3-    پیش بینی بر پایه نقطه قوت صنعت

4-    پیش بینی بر پایه تجزیه و تحلیل رفتار گذشته خریداران

5-    پیش بینی بر پایه مدلهای شبكه عصبی مصنوعی

6-    روش تقاضای آخرین دوران

7-    روش میانگین متحركهای بازار هدف

8-    نگرش شركت در بازار هدف ، برند (Brand)

9-    عوامل نوین در آمیخته بازار ، تركیب بازار و تلفیق ذهنیت های بازار هدف

10-     تمركز بر مشتری بازار هدف (Customer Focus)

ایشان در پایان سخنان خود به اهمیت بازار هدف و تمركز بر اهداف بازار تاكیید كرده و فرمودند : اینها همه آمارهایی است كه چراغ سبز ورود به فضای بازار هدف و بازاریابی نوین است . یك باكس كاملا تعاملی و خالی از حضور بسیاری از اندیشه های غیر علمی و عملی و می توان بازار هدف را اینگونه تعریف نمود:اداره ارتباط متقابل مشتری در یك محیط پیشرفته علمی به منظور كسب سود برای شخص یا سازمان مربوطه.

روابط عمومی دبیرخانه نخستین همایش بازار هدف و مدیریت بازار داخلی متمركز

تعداد مشاهده (2445)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره خبر "نخستین همایش بازار هدف و مدیریت بازار داخلی متمركز اردیبهشت ماه سال 1391"


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید

 
نقشه سایت