به گزارش واحد روابط عمومی دبیرخانه نخستین همایش بازار هدف و مدیریت بازار داخلی متمركز ، اردیبهشت ماه سال 1391 با سخنرانی دكتر حامد پادری ثانی در تهران با حضور اساتید دانشگاه و مدیران عالی رتبه دستگاه های دولتی و خصوصی و مدیران صنعت كشور در سالن همایش های برج میلاد برگزار میگردد.
دكتر حامد پادری ثانی در خصوص مبحث همایش بازار هدف اعلام داشتند: یكی از وظایف مدیریت بازار هدف، برآورد تقاضای موجود است. مدیران فروش و بازاریابی ایران باید درباره سطوح مختلف بازار ، همچون بازار بالقوه ، بازار در دسترس ، بازار در دسترس واجد شرایط ، بازار هدف و بازار تسخیر شده آگاهی داشته باشد.
مدیران بازاریابی در ایفای نقش خود به اندازه گیری میزان تقاضای فعلی و آتی بازار نیازمندند. بازار به عنوان مجموعه ای از مصرف كنندگان بالقوه و واقعی یك كالا تعریف شده است. در یك بازار ، مصرف كنندگان به كالا علاقه مندند ، صاحب درآمدند و به كالا نیز دسترسی دارند . مدیران فروش و بازاریابی ایران باید درباره سطوح مختلف بازار ، همچون بازار بالقوه ، بازار در دسترس ، بازار در دسترس واجد شرایط ، بازار هدف و بازار تسخیر شده آگاهی داشته باشد.
مدیران فروش و بازاریابی ایران برای برآورد فروش آینده، یك سازمان و یا شركت می توانند از یك یا تركیبی از چند روش پیش بینی فروش استفاده كند. این روش ها بر اساس الگوی فازی CZK پاسخ به این سوالات متفاوت اند: مصرف كنندگان چه می گویند، چه می كنند یا چه كرده اند؟ برای بررسی این كه مردم چه می گویند از روش های بررسی قصد خریدار، تركیب نظرات فروشندگان و نظریه كارشناسی باید استفاده كنند. برای دست یافتن به اینكه مردم چه می كنند از آزمون های بازار استفاده می شود و برای دست یافتن به این كه مردم چه كرده اند، باید به روش های تحلیل سری های زمانی، شاخص های راهنما و تجزیه و تحلیل آماری مدیریت بازار و مدیریت تقاضا روی آورد. انتخاب بهترین روش بستگی دارد به هدف شركت از پیش بینی، نوع كالا و موجود بودن اطلاعات و میزان اطمینان به آن ها از لحاظ فروش و یازار سازی و بازار داری دارد.
دكتر حامد پادری ثانی در ادامه سخنان خود در مورد مباحث این همایش اعلام داشتند : مباحث این همایش كه در اصل اهداف همایش است به 10 بخش تبدیل می شود كه عبارتند از :
1- چگونگی ایجتد بازار هدف
2- پیش بینی تقاضای آینده
3- پیش بینی بر پایه نقطه قوت صنعت
4- پیش بینی بر پایه تجزیه و تحلیل رفتار گذشته خریداران
5- پیش بینی بر پایه مدلهای شبكه عصبی مصنوعی
6- روش تقاضای آخرین دوران
7- روش میانگین متحركهای بازار هدف
8- نگرش شركت در بازار هدف ، برند (Brand)
9- عوامل نوین در آمیخته بازار ، تركیب بازار و تلفیق ذهنیت های بازار هدف
10- تمركز بر مشتری بازار هدف (Customer Focus)
ایشان در پایان سخنان خود به اهمیت بازار هدف و تمركز بر اهداف بازار تاكیید كرده و فرمودند : اینها همه آمارهایی است كه چراغ سبز ورود به فضای بازار هدف و بازاریابی نوین است . یك باكس كاملا تعاملی و خالی از حضور بسیاری از اندیشه های غیر علمی و عملی و می توان بازار هدف را اینگونه تعریف نمود:اداره ارتباط متقابل مشتری در یك محیط پیشرفته علمی به منظور كسب سود برای شخص یا سازمان مربوطه.
روابط عمومی دبیرخانه نخستین همایش بازار هدف و مدیریت بازار داخلی متمركز